7 LinkedIn missers die jij eenvoudig kunt voorkomen

Wat voor ondernemer of professional je ook bent, LinkedIn wordt steeds belangrijker. Dit sterk groeiende platform biedt ongelofelijk mooie kansen als je effectief, professioneel en plezierig zichtbaar wil worden voor jouw publiek en toekomstige klanten. En dan helpt het natuurlijk als je geen onnodige missers maakt. Daarom maakte ik deze hacklist met 7 LinkedIn missers die je eenvoudig kunt voorkomen. Leg deze eens naast jouw aanpak en eigen LinkedIn ervaringen. Starten maar niet volhouden. Je start met frisse moed, plaatst een paar posts en stopt er dan weer mee. Omdat je te druk bent. Of je ziet nog geen resultaat. Of het posten zit nog niet in je systeem zodat je einde dag er achter komt dat het weer niet is gelukt…Nergens voor nodig. Mijn advies: gebruik een gratis tool als Buffer. Hiermee kun je eenvoudig posts vooruit plannen zodat het er niet bij inschiet als je even te druk bent. Een ondermijnende mindset aanhouden. Wat heb ik nou te vertellen? Wie zit er op mijn verhalen te wachten? Ik wil niet te hoog van de toren blazen. Herken je deze stemmetjes? Ze horen bij een ondermijnende mindset die jou misschien dwars zit om zichtbaar te worden. Mijn advies: leg naast je ondermijnende stemmetje een wat verzachtende uitspraak, bijvoorbeeld: ‘Ik heb zeker iets te vertellen als het over mijn vakgebied gaat’. Kijk of die mindset beter voor je werkt. Een tweede advies is: eerste doen, dan durven. Met het doen (misschien even tegen je natuurlijke neiging in) doorbreek je iets en gaat het daarna veel gemakkelijker. Gesloten posts maken. Een gesloten post is een keurige, complete post over een belangrijk onderwerp. Alleen: de prikkeling ontbreekt, de lezer wordt niet uitgedaagd. De lezer gaat niet reageren en er komt geen interactie op jouw post. Daarom ziet het algoritme van LinkedIn jouw post niet als erg interessant en krijgt jouw post geen bereik. Veel handiger is een open post. Vertel je verhaal, maar stel ook vragen en betrek mensen in jouw netwerk door ze te taggen. Dan krijgen ze een seintje dat ze genoemd zijn en zullen ze zeker reageren. Daar houdt het LinkedIn algoritme van en jouw bereik en dus je effectiviteit wordt stukken groter. Te serieus zijn. LinkedIn alleen maar serieus en zakelijk? Dat is een misverstand. Juist de human-interest posts werken goed. Een beetje humor, een leuke foto uit eigen collectie of iets vertellen over wat je meegemaakt hebt werkt supergoed. Probeer maar eens! Posts te dicht op elkaar plannen. LinkedIn houdt er van als je vaak iets post, maar maak het niet te gek. Meerdere posts op 1 dag kan door LinkedIn worden gezien als spam en dat betekent dat je bereik snel achteruit gaat. Wat is dan wel een goed ritme? Als het kan elke werkdag, maar structureel 1 of 2 keer per week kan ook al heel wat voor je doen. Connectie kansen laten liggen. Een groot en betrokken netwerk is belangrijk in LinkedIn. Kijkt iemand op je profiel die je nog niet kent? Of leest een 2e lijns connectie jouw post? Aarzel niet: nodig deze mensen uit met een persoonlijke toelichting: ‘ik zag dat je mijn post leuk vindt en dat we een aantal gemeenschappelijke connecties hebben etc.…’. 80 tot 90% van deze uitnodigingen worden betrokken connecties en wie weet later leads of klanten, is mijn ervaring. Steeds weer iets nieuws verzinnen. Dat kost veel tijd en is helemaal niet nodig. Mijn meest succesvolle posts herhaal ik regelmatig. Dat kost me bijna geen tijd, ik bereik met dezelfde content steeds weer nieuwe mensen en gebruik zo herhaling als de kracht van succesvolle communicatie P.S.  Ik heb een mooi, compleet en zeer betaalbaar LinkedIn programma gemaakt. Voor maar € 149,- krijg jij 3 maanden lang intensieve ondersteuning, inclusief mijn persoonlijke hulp. Wil jij er bij zijn? Wees dan snel, want ik heb maar plaats voor 30 deelnemers. Aanmelden kan via deze link
zzp barometer
27-01-2020 10:34