Wie is jouw ideale klant? Mijn dure blunder en wat ik daarvan leerde

Ik heb vaak discussies met klanten over De Ideale Klant.  Waarom is die zo belangrijk? Ooit had ik mijn kantoor aan de Jonker Fransstraat in Rotterdam, in de ‘loop’. Met een flink hoge maandhuur. En een 5 jarig huurcontract. Waarom? Zo kon ik ‘iedereen’ bereiken. Klanten zouden binnenstromen. Dacht ik Helaas, ik voerde veel mooie gesprekken, alleen niet met klanten.  Ik maakte geen keuze, dus klanten kozen niet voor mij. De dure les? Spreek je uit over jouw ideale klant, met wie jij het allerliefste wilt werken. Dan voelt die klant zich super bijzonder en belangrijk. De klant kan nu gerust voor jou kiezen. Want jij bent volledig gecommitteerd en gespecialiseerd op zijn behoeften. Het komt dus goed. Halve keuzes of getwijfel over je droomklant werkt averechts: de klant is niet overtuigd en gaat met jou mee twijfelen. Een checklist voor jouw ideale klanten: Omgaan met ze geeft je energie en plezier Ze lijken op elkaar: achtergrond, behoeften, ervaringen Ze lijken op wie jij was een aantal jaar geleden Ze willen heel graag wat jij te bieden hebt Ze zijn goed te overtuigen waarom jij ze kunt helpen Ze zijn voldoende beschikbaar en bereikbaar voor je Ze willen betalen voor jouw oplossing Heb jij je ideale klant al gekozen? In mijn gratis ebook lees je meer over marketing, vakkennis, doelen stellen en succesvol ondernemerschap. Ben jij professional of ondernemer en kun je wel wat hulp gebruiken bij de stap naar succesvol ondernemerschap? Vraag dan een 1 op 1 perspectief gesprek met mij aan. Ik help je graag!
zzp barometer
16-12-2019 15:14