6 Stappen om je innerlijke rust te hervinden

Innerlijk rust is een keuze ‘Why wait? Decide to be at peace with whatever is right now. Peace has nothing to do with your circumstances!’ -Bentinho Massaro- Uiterlijke omstandigheden Als ondernemer focussen we ons teveel op de uiterlijke omstandigheden. We laten ons daardoor leiden en zijn daarom vaak in een reactieve modus. Als de uiterlijke omstandigheden als leuk ervaren worden, zijn we blij en rustig van binnen. Als die omstandigheden als slecht ervaren worden, zijn we boos verdrietig en onrustig. Omdat we die uiterlijke omstandigheden bepalend laten zijn, hebben we te weinig invloed op ons eigen gedrag en gevoel. Dat zorgt er voor dat we minder controle hebben over de situaties. We zenden een energie uit die meer gericht is op onrust en hard werken, dan op rust, controle en met gemak resultaten behalen. Innerlijke omstandigheden In de Course of Miracles zegt men: ‘I can choose peace rather then this!’ Innerlijke rust is een keuze. Hoe slecht de omstandigheden ook ervaren worden, jij kan kiezen of je innerlijke vrede wilt ervaren of niet. De meesten onder ons denken dat dit niet mogelijk is. Omdat het ze nooit geleerd is, ze denken dat je daar geen invloed op hebt en dat het ze overkomt. Viktor Frankl (overlever van de Holocaust en psychiater) zegt: “Alles kan je worden afgenomen, behalve één ding: de vrijheid om je reactie te kiezen, ongeacht de omstandigheden waarin je je bevindt.” 6 stappen Om tot innerlijke rust te komen zijn hier 6 simpele direct toepasbare stappen kort beschreven. Vanuit deze innerlijke rust kan jij veel beter het overzicht hebben en houden in een situatie. Je gaat van een Reactief gedrag naar Creatief. Door al aan het begin van je dag de intentie te zetten dat jij ten alle tijden rustig blijft, wat er ook gebeurt, heb je al heel veel invloed. Doe dit voordat je uit bed gaat. Dit is écht het belangrijkste moment van jouw dag. Blijf rustig en dieper ademhalen. Zorg dat de buik goed uitzet. Als de spanning groter wordt gaan de meeste mensen kort en hoog ademen. Dat geeft het lichaam al een signaal om in een vecht of vluchtmodus te gaan. Focus op hoe je wél de uitkomst wilt zien. Let niet op alle obstakels, maar zie voor je wat het jou oplevert. Blijf met je gedachten in het hier en nu. Dat is het enige moment dat bestaat. Door te gaan denken over alles wat je nog moet gaan doen en wat niet goed loopt, kan er een verlamming ontstaan en kom je nauwelijks nog in actie. Weet dat de uiterlijke omstandigheden slechts een perceptie zijn. Jij mag er naar kijken zoals jij dat wilt. Durf het ook eens vanuit een ander standpunt te observeren. Wat zie je als je in de schoenen van die ander gaat staan? De uiterlijke omstandigheden zijn slechts een weerspiegeling van de innerlijke gemoedstoestand. De dingen zijn niet zoals zij zijn. De dingen zijn zoals wij zijn. Als jij van binnen onrustig bent, zie je dat weerspiegeld in de buitenwereld. Omgekeerd werkt het net zo. Als jij van binnen rust ervaart, zie jij een totaal andere buitenwereld. Wat zijn nu jouw eerste acties die jij gaat toepassen? Laat het me weten. Relax, vertraag, geniet en kies voor liefde en innerlijke vrede. Namasté. Inspire your Life, Realize your Dreams!
zzp barometer
27-03-2019 07:00