29 stappen voor bedrijfsgroei

Als jij wilt groeien met jouw onderneming is dit artikel interessant voor jou! De kennis die we nu met jou gaan delen is kennis waar andere ‘experts’ jou gegarandeerd geld voor zouden vragen! Hier hoeven we niks voor terug, behalve…. dat je als dit gaat implementeren en het jou resultaat oplevert je dit dan met ons deelt.  29 stappen voor bedrijfsgroei, daar gaan we! STAP #1: Weet exact wie je wilt bedienen en waarom je ze wilt bedienen. Deze stap komt vaak voorbij, maar te veel ondernemers hebben dit nog niet helder. Je wil jezelf specifiek positioneren zodat jouw ideale doelgroep exact weet bij wie ze moeten zijn. STAP #2: Nu je weet wie jouw ideale klant is kun je jouw product/dienst helemaal afstemmen op de exacte behoefte en wens van jouw betalende klant. Op deze manier kun je nog meer waarde en resultaat leveren waardoor je business exponentieel zal groeien. STAP #3: Kies het juiste verdienmodel zodat je op lange termijn de ideale omstandigheden creëert voor jezelf en je business. De meeste ondernemers hebben de neiging om voor snelle cashflow te kiezen, maar slimme ondernemers kiezen voor een model dat in het begin minder winst oplevert maar op lange termijn betrouwbaar en consistent is. STAP #4: Focus op 1 a 2 producten/diensten. Als je momentum krijgt dan komen er veel kansen en mogelijkheden op je pad, de kunst is om dan te blijven focussen op hetgeen waarmee je bezig bent. Doe je dat niet dan krijg je een disbalans en stopt het momentum. STAP #5: Identificeer exact waarom iemand van jou koopt. Als je dit kunt optimaliseren zal je veel rendement ervaren. Veel ondernemers nemen niet de moeite om bestaande klanten te interviewen en te achterhalen wat het conversiemoment was van de transactie. Dit is wel hele belangrijke informatie voor optimalisatie. STAP #6: Ontwerp een oprecht en integer salesproces. Steeds meer ondernemers gaan online kansen benutten, alleen bij deze ontwikkeling zijn er ook helaas veel ondernemers die dit op de verkeerde manier inzetten. Waardoor mensen het verkeerde beeld en/of ervaring krijgen van het proces wat zorgt voor vooroordelen en sceptische reacties. Hou dit altijd in je achterhoofd: • Wat is het beste voor mijn (potentiële) klant (op de lange termijn)? • Kun je ze zeker weten helpen? • Zijn ze bereid om te doen wat nodig is? STAP #7: Identificeer wat je zwakke punten zijn en kijk of je zoveel mogelijk kan uitbesteden. Begin met de onderdelen die het meeste prioriteit hebben en het meeste ROI opleveren. Als je hier de financiële middelen niet voor hebt, wees dan creatief! Er is nooit een te kort aan geld maar altijd een te kort aan creativiteit. STAP #8: Maak je doelen meetbaar. Als je X wilt omzetten per maand, identificeer dan hoeveel UPM (units per maand) je nodig hebt. En daarna hoeveel leads en salesgesprekken je nodig hebt om je doelstelling te realiseren. STAP #9: Zorg voor balans. Dit vind ik zelf een lastige om aan te houden omdat ik zo veel plezier haal uit mijn werk. Maar zelfzorg en tijd om op te laden is van essentieel belang voor de lange termijn. Als je gas blijft geven terwijl de brandstof op is, dan gaat de motor kapot. En dat zou zonde zijn. STAP #10: Lead generatie. Eén van de belangrijkste onderdelen is een consistente stroom van nieuwe potentiële klanten voor je business (op automatische piloot en op een integere manier, wat het beste bij jouw business past). Focus en investeer veel op dit onderdeel. Dat gaat het verschil maken of je wel of niet je doelstelling gaat behalen. STAP #11: Maak een aangepaste doelgroep in FB en IG. Wellicht heb je ook gemerkt dat adverteren steeds duurder en lastiger wordt op FB en IG. Daarom is het belangrijk dat je alle potentiële klanten zsm uitfiltert zodat alleen de mensen overblijven die bij jou passen en bereid zijn om te investeren in jouw product of dienst. STAP #12: Zorg voor de juiste boodschap. Voor veel ondernemers spannend, omdat je mensen uitsluit. Maar als je de ‘Coca Cola’ van jouw niche wil worden is het belangrijk dat je een uitgesproken boodschap hebt die de juiste doelgroep aanspreekt. Mijn boodschap is: Ik geloof dat een grote groep met vermogende en gepassioneerde ondernemers de potentie hebben om de wereld te veranderen. Daarom help ik deze professionals met het ontwerpen, bouwen en lanceren van een integer, uniek en winstgevend funnelsysteem zodat ze meer vrijheid en vermogen kunnen creëren om hun passies te beleven, meer tijd door kunnen brengen met hun dierbare en daarnaast bij kunnen dragen aan hetgeen ze belangrijk vinden. Op deze manier een vol en betekenisvol leven kunnen leven waar ze trots op kunnen zijn. Wat is jouw boodschap? STAP #13: Zichtbaarheid. Zorg dat je zichtbaar bent op het juiste platform, met de juiste frequentie en met de juiste timing. De kansen zijn nog nooit zo goedkoop geweest om zichtbaarheid en attentie te kopen. Zorg dat je snapt hoe het werkt en wat je nodig hebt om dit op de juiste manier te implementeren. STAP #14: Content. Veel ondernemers weten niet hoe ze de juiste content moeten maken en/of waar ze het over moeten hebben. STAP #15: Implementeer het funnelsysteem dat jou in staat stelt om van vreemden betalende klanten te maken (op automatische piloot). Zodat je jouw kostbare tijd alleen maar hoeft te spenderen aan zaken die je leuk vind, waar je goed in bent en die geld opleveren. STAP 16: Verzamel de juiste mensen om je heen. Wellicht ken je het gezegde: “Je wordt het gemiddelde van de 5 mensen waar je het meeste mee optrekt”. Denk dus goed na met wie je jouw kostbare tijd doorbrengt. Het heeft een grotere invloed op jou als je misschien denkt. STAP #17: Meten is weten. Voordat je kunt opschalen is het belangrijk dat je identificeer wat werkt en wat niet. Neem dus de tijd om bepaalde elementen en onderdelen te testen. Dit zorgt ervoor dat je exact weet wat je kunt opschalen. Je kunt je voorstellen dat een kleine 4% extra conversie op lange termijn veel extra omzet en winst kan betekenen. Focus dus op lange termijn ipv snel geld. STAP #18: Snel lanceren. Dat is een punt waar ik altijd op hamer bij onze deelnemers. Veel ondernemers willen het te perfect maken. En daarnaast denken ze dat het klaar is op het moment dat je lanceert. Maar dan begint het eigenlijk pas. Dus zorg dat je snel lanceert zodat je de waardevolle data en feedback kunt generen, zodat je kunt starten met het optimaliseren van jouw funnelsysteem. STAP #19: Onderscheidend vermogen (X-Factor). Een unieke methode of framewerk. Als je een onderscheidend vermogen wilt creëren tov je concurrenten is het belangrijk dat je jouw unieke framewerk/methode ontwikkeld. Dit is een visuele afbeelding van jouw unieke concept. Zorg dat het aansluit bij jouw brand-story. STAP #20: Begin vandaag. Er is geen goed moment. Dus start direct en creëer de juiste omstandigheden zelf. Ik zie zoveel ondernemers uitstellen omdat ze denken dat er een beter moment komt. Helaas verspillen ze hun kostbare tijd. En tijd kun je helaas niet bijkopen. STAP #21: Omarm de toekomst. De tijd gaat zo snel en we innoveren sneller als ooit te voren. Wat 6 maanden geleden werkte, werkt vandaag helaas al niet meer. Dus zorg dat je snel implementeert en constant open staat voor de nieuwe ontwikkelingen. Ik ben altijd bezig om te kijken waar we over 5 tot 10 jaar zullen staan en op basis daarvan weet ik waarop te focussen en in welke educatie en kennis ik ga investeren. Wacht niet totdat de rest je heeft ingehaald en blijf investeren in je educatie. STAP #22: Bouw relaties voor de lange termijn. In een wereld waar steeds meer geautomatiseerd wordt is het belangrijk dat je een intieme connectie behoudt met je doelgroep. Mensen willen zakendoen met echte mensen en niet met robots. Dus leuk dat messenger bots, maar vergeet niet dat mensen jou willen. STAP #23: Laat je niet gek maken door sociaal media. De mensen die het hardste roepen wat ze allemaal wel niet hebben en/of verdienen die zijn waarschijnlijk het ongelukkigst. En in de meeste gevallen is veel van wat ze roepen en/of laten zien niet echt. Dus laat je niet gek maken. Geluk zit hem niet in spullen en/of wat je verdient (dat is status), maar op wat je kunt doen met het succes en/of vermogen. STAP #24: Bijdragen. Waar geloof jij in, waar wil jij aan bijdragen en een verschil in maken? De wereld is aan het veranderen en steeds meer mensen ontdekken dat ze een verschil kunnen maken in onze wereld. Als je over 20/30/40/50/60 jaar terugkijkt op jouw leven waar wil je dan precies trots op zijn? STAP #25: Temperatuur. Jouw potentiële doelgroep bevindt zich in 1 van de 3 levels van bewustzijn (temperatuur). 1. Koud: Ik weet dat er iets niet klopt/pijn doet, maar ik weet niet wat het exacte probleem is. Laat staan welke oplossing ik nodig heb. 2. Warm: Ik weet wat mijn probleem/pijnpunt is en snap welke oplossing ik nodig heb. 3. Heet: Ik snap wat mijn probleem/pijnpunt is, ik snap welke oplossing ik nodig heb en bij wie ik deze oplossing kan krijgen. Het is dus belangrijk dat je verschillende type content maakt wat aansluit bij het level van bewustzijn van jouw potentiële doelgroep. De eerste fase gaat over pijn en het probleem. De tweede fase gaat over het proces en de oplossing. En de derde fase gaat over het resultaat en de implementatie van de oplossing. STAP #26: Neem verantwoordelijkheid. Veel ondernemers hebben mooie en grote doelen. Helaas is het zo dat maar weinig ondernemers bereid zijn om te doen wat nodig is. Als je iets wilt dan is het belangrijk dat je verantwoordelijkheid neemt om de stappen te zetten die jou daar gaan brengen. En als je onderweg valt dan is het belangrijk om de feedback te omarmen en snel weer op te staan en door te gaan. Uiteindelijk moet je verder, wacht dus niet te lang met opstaan (ook al doet het pijn). STAP #27: Het juiste AAS. Om de juiste klanten naar je toe te trekken is het belangrijk dat je het juiste aas gebruikt. Denk dus goed na over welke ‘Lead Magneet’ je gaat maken. Het is heel bepalende voor welke mensen je naar je toe trekt. STAP #28: Vind jouw grote DOMINO STEEN. Het is de moeite waard om wat tijd te investeren om te identificeren om te ontdekken wat jouw grote dominosteen is. Als je dit kantelpunt kan identificeren dan zal je al jouw andere doelstellingen gemakkelijker behalen. STAP #29: Assessment. Het is belangrijk om van tijd tot tijd te onderzoeken wat jouw business op dit moment tegenhoudt en/of in de weg staat. Aan de hand van een assessment kun je exact identificeren wat de focuspunten zijn om door te groeien met jouw bedrijf. Doe dit op z’n minst 1 keer per jaar. Op deze manier creëer je een meetbare business die het gewenste resultaat behaald. Wil je op een dieper level onderzoeken wat jouw business op dit moment nodig heeft? Doe dan mee met de ‘Funnel Quest” in onze besloten FB groep. Aanmelden kan via: www.orangefunnels.com. In deze 5-daagse Quest neem ik je mee in een ‘Deep Dive’ assessment om te ontdekken wat jouw business exact nodig heeft om door te groeien. Als je verder nog vragen hebt of je hebt ergens hulp bij nodig, laat het ons weten.
zzp barometer
06-12-2018 07:00