De 4 stappen naar meer rendement

De 4 stappen naar meer rendement De methode die zorgt voor meer zichtbaarheid, meer naamsbekendheid, meer rendement en dus meer omzet. Als starter, professional of expert kan ik me voorstellen dat je weleens met de volgende gedachtes rondloopt; – Hoe kan ik meer mensen bereiken? – Hoe kan ik mezelf onderscheidend positioneren in de markt? – Hoe zorg ik dat ik zichtbaar ben bij de juiste doelgroep In dit artikel willen we je graag inzicht geven hoe je kunt groeien op al deze 3 gebieden.De methode die wij hiervoor gebruiken, en onze klanten dagelijks succesvol toepassen, bestaat uit 4 stappen en deze 4 stappen willen wij graag met jou delen. Stap 1 = Relevantie Stap 2 = Zichtbaarheid Stap 3 = Connectie Stap 4 = Conversie Ideale doelgroep Voordat je aan deze stappen kunt beginnen is het belangrijk om helder te hebben wie jij wilt bedienen. Heb jij een duidelijk klantprofiel van jouw gewenste doelgroep? Pas als je dit helder hebt kun je jouw diensten en communicatie hier omheen gaan vormgeven. – Weet wie je ideale doelgroep is – Weet waar je deze doelgroep kunt vinden – Weet ook waar deze doelgroep naartoe wil Zorg dat jij jouw doelgroep beter kent dan ze zichzelf kennen. Zo zullen ze je sneller vertrouwen en eerder het gevoel hebben dat jij de persoon bent die hun kan helpen met zijn of haar probleem/pijnpunt. Stap 1 – Relevantie Deze stap bestaat uit 3 onderdelen: – Het juiste aanbod – Jouw positionering in de markt – Jouw boodschap Op het moment dat je jouw ideale doelgroep maximaal wilt kunnen bedienen zijn die 3 onderdelen allemaal van belang. En daarnaast ook om compleet aan te kunnen sluiten bij de behoefte van jouw ideale doelgroep. Zorg dat jij bekend staat als een autoriteit, als de nummer 1 oplossing. Hoe zorg je ervoor dat je boven de rest uit steekt? Op het moment dat er zoveel mogelijkheden zijn is het van essentieel belang dat je inzichtelijk maakt wat jouw onderscheidend vermogen is en wat jouw uniek maakt. Jouw methode, jouw framewerk, jouw manier van werken, dat is wat jou uniek maakt. Bij veel ondernemers is het een heel proces om dit uit te zoeken en inzichtelijk te maken. Zorg dan ook dat je dit niet alleen doet. Schakel hulp in van mensen die met jou mee kunnen kijken op het moment dat je zelf niet kunt ontdekken wat jou uniek maakt, wat jouw onderscheidend vermogen is. Dit is de basis van een succesvolle onderneming! Als je weet wie jou ideale doelgroep is, waar je ze kunt vinden, wat hun behoefte is en dat jij een aanbod hebt die aansluit bij hun behoefte, is het belangrijk dat je ook een boodschap gaat vormgeven waardoor ze zich aangesproken voelen. Op het moment dat ze onderzoek naar je doen, je volgen, is het van groot belang dat je relevant bent. Deel relevante kennis/informatie met jouw ideale klant – op een manier dat ze jouw boodschap ook echt kunnen horen. Begeleid ze stapsgewijs, door middel van waardevolle content, van kijker naar koper. Stap 2 – Zichtbaarheid Deze stap bestaat uit 3 onderdelen: – Bevindt je op het juiste platform – Timing; doe dit op het juiste moment – Frequentie Wees zichtbaar op het juiste platform. Weet waar jouw ideale doelgroep samen komt, zodat de informatie en waardevolle content die je gaat delen ook echt door jouw ideale doelgroep gezien wordt. Deel dit dan ook op het juiste moment. Weet op welk moment jouw doelgroep het meest actief is op het gekozen platform. Uiteraard is dat bij iedere doelgroep anders dus ons advies is dan ook; doe goed onderzoek, ken je doelgroep. De derde stap is frequentie. Laat jouw ideale klant weten dat je er bent en blijf ze eraan herinneren, iedere keer opnieuw. Je wilt dat ze weten dat je er bent en mag ze daar ook geregeld even aan herinneren. Als je elkaar op regelmatig basis ziet, of je elkaar nou leuk vindt of niet, ontstaat er toch een bepaalde relatie en op den duur krijgen ze toch het gevoel dat ze je kennen. Vooral als je waardevolle content levert zullen ze je op een gegeven moment gaan zien als de nummer 1 oplossing. Stap 3 – Connectie Om connectie op een dieper level te maken is het goed om een aantal mentale triggers af te laten gaan. Voordat iemand überhaupt over gaat tot een transactie zijn er een aantal stappen nodig. Ook in deze fase zijn 3 dingen belangrijk: – Conversatie – Relatie opbouwen – Community Je ideale klant gaat graag met jou in gesprek. Zie het als bijvoorbeeld een date, hierbij neem je ook niet gelijk iemand maar naar huis, je wilt graag eerst even een praatje maken om te weten wie je voor je hebt. Zo gaat dat ook met ondernemen! Je gaat na de conversatie als het goed is een relatie aan met elkaar. Je wilt content vormgeven en delen waardoor jouw ideale klant jou beter kan leren kennen en er vertrouwen ontstaat. Een relatie blijft alleen in stand als er wederzijds vertrouwen is. En dan de laatste fase; community. De nieuwe leider van vandaag is een ondernemer die een groep met mensen in beweging weet ze zetten. En deze mensen van A naar B kan krijgen. Waarbij B het gewenste resultaat is. Creëer dus een omgeving voor transformatie, een omgeving waarin jouw klant kan floreren. Bij Orange Funnels begeleiden wij onze klanten niet alleen met zakelijke ontwikkeling maar ook bij de persoonlijke ontwikkeling, want je bedrijf kan immers zo groot worden als je zelf gelooft dat het kan worden. Stap 4 – Conversie Als je een relatie hebt opgebouwd en deze potentiële klant jou meer vertrouwd en open staat voor een volgende stap neem je ze mee naar het conversieproces. In dit proces maak je van een kijker een koper, dit is het moment dat er een transactie gaat plaats vinden. In dit proces hebben wij nog een aantal waardevolle tips voor je. – Geef een unieke ervaring weer waarin je jouw ideale klant stapje voor stapje meeneemt – Zorg dat je een duidelijk salesproces hebt en denk aan mentale triggers – Maak een dienst/product of programma waarbij het onvermijdelijk is voor jouw potentiele klant om bij hun gewenste resultaat te komen. Als je deze 4 fases op de juiste manier vormgeeft, vanuit jouw visie, jouw kernwaardes en jouw doelstellingen dan kunnen wij je verzekeren dat je meer rendement en meer ROI gaat ervaren. Indien je hier hulp bij kunt gebruiken aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. In een vrijblijvend gesprek kijken wij graag met je mee. Klik hier om een vrijblijvend gesprek aan te vragen. Heel veel succes met het uitwerken en het implementeren van deze strategie!
zzp barometer
15-08-2018 07:00