Toename beoordelingen brengt stress

Klanten krijgen ook steeds vaker offline de vraag om dienstverlening te beoordelen. Dit levert stress op bij medewerkers. Chauffeurs van Uber kennen het fenomeen al. Winkelketens Bruna en Bijenkorf meten de klanttevredenheid nu ook in hun winkels. Bruna Bij Bruna hoeven klanten alleen maar een knop op het Finse apparaat Happy or not in te drukken om aan te geven hoe tevreden ze zijn. Bijna de helft van de klanten doet dat ook. De winkeleigenaar ziet de resultaten in een grafiek op winkelniveau. Bijenkorf De Bijenkorf vraagt klanten om hun tevredenheid aan te geven via een link op de kassabon of een tablet in de winkel. Medewerkers zijn ongerust omdat deze gegevens worden meegewogen hun beoordelingsgesprekken. Vakbond FNV heeft het beoordelingssysteem inzet gemaakt van de lopende cao-onderhandelingen. Bron: NOS, 24 april 2018
flexnieuws
24-04-2018 22:35